Skip to main content

Ikastolen Elkartea ez dator bat azkeneko ikasturteetako matrikulazio sistemarekin

Aste honetan emandako prentsaurrekoan, segregazioa ekiditzeko hartutako neurriak ez direla eraginkorrak azpimarratu du

ikastolak prentsaurrekoan

Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailaren matrikulazio prozesua arautzeko azkeneko dekretuak, duela hiru urtekoak, ez du balio izan segregazioa bukatzeko. Aitzitik albo kalteak eragin ditu. Zaurgarritasun indizea kalkulatzeko formula ez da egokia, ezta sinesgarria ere. Indize horretan oinarritutako esleipen-mugimenduak oso mugatuak dira eta ez dira beti modu orekatuan eman. Matrikulazio bizian heltzen diren ikasleen banaketa ez da orekatua. Ikastolei kalte egin die dekretuak, haien matrikulazio kopuruak mugatu egin dituelako, baita geletan lekua izanda ere. Horiek dira,  laburbilduz, azken hiru urteetan egin den matrikulazioaren kudeaketaren gainean egin duten balorazioaren puntu nagusiak.  Horrekin batera, hainbat neurri proposatu dituzte: 

● Zaurgarritasun indizea kalkulatzeko datu eta adierazle objektiboetan oinarritutako formula berri bat garatzea 

● Herrietako eragin-eremuak modu orekatuan eta justuan berrikustea 

● Udal matrikulazio bulego neutroak sortzea 

● Matrikula bizia egoki baliatzea, modu gardenago, orekatuago eta bidezkoagoa izan dadin. 

● Hezkuntza Zerbitzu Publikoa eskaintzen dugun ikastetxe guztiei trataera bertsua ematea. 

● Familien hautuaren askatasuna errespetatzea 

Proposamen hauek, hezkuntza-sistema inklusiboago eta bidezkoago bat eraikitzeko helburuarekin planteatu dituzte. 

Era berean, konpromisoak ere hartu dituzte, eta zein neurri hartuko  dituzten azaldu dute: 

● Ikastola guztietan beka-sistema propioa ezarriko dute ikasle guztien sarbide unibertsala bermatzeko. 

● Euskara etxetik ez dakarten ikasleak euskalduntzeko plan berri bat garatuko dute, izan bertakoentzat zein kanpotik datozenentzat. 

● Ikastola hautatu duten familia guztiek ikastolan jarraitzeko aukera izan dezaten lan egingo dute. 

Ikastolek berretsi egin dute euskal hezkuntza sistemaren eraldaketa prozesuan eragile aktibo eta konprometituak izateko asmoa. Bide horretan, gizarte osoaren inplikazioa beharrezkoa dela gogorarazi dute: familien konfiantza, erakundeen babesa eta gizarte eragileen arteko elkarlana ezinbestekoak dira. 

Ekintza
Aldarrikatzen diren sinatutako baldintza horiek, erabakigarriak dira gure ikasleei ematen diegun zerbitzua kalitatezkoa izan dadin.
Ikerketa
Gero eta anitzagoa den gure gizartean, ikasle guztientzako kalitatezko eskolaren ildo nagusiak aztertu dira
Ekologia
Aurreko Ikasturtean hasitatako Agenda 2030eko 11. helburuari berriro ekin diote ikasleek